Després de la meva última entrada en el blog,
en la qual he mostrat les imatges d'alguns materials que estic elaborant, vull
explicar una miqueta en el punt en el qual em trobo tant en les meves
pràctiques com en el meu projecte.
En relació al practicum II que estic portant a
terme en el centre Sagrat Cor del Besòs, la meva tasca s'ha centrat tant en
investigar una miqueta quin tipus de materials necessitaven per pal·liar les
necessitats educatives del alumnes que actualment es troben en cicles mitjà i superior
d'educació primària i que encara no han adquirit els coneixements de la
lectoescriptura com dels alumnes amb TEA del centre.
A part
de la recerca, he realitzat diverses tasques com realitzar entrevistes amb
alumnes i mestres, he estat passant diverses proves per tal de poder fer una
derivació als diversos centres externs, també he realitzat observacions en
diverses aules (tant d'educació infantil, primària i secundària), he participat
en xerrades i també he pogut assistir a xerrades de professionals externs com
SEETDIC, reunions amb l'EAP i l'elaboració de materials adaptats a les
necessitats dels mestres i dels alumnes.
Dintre del que seria el meu projecte concret,
el de elaboració de materials adaptats a les necessitats educatives dels
alumnes que es troben en cicles mitjans i superiors de primària que no han
adquirit el coneixement de la lectoescriptura he estat elaborant diversos
materials, uns de caire més "formal" que serien unes fitxes on han
d'aprendre les lletres, fer grafisme, treballar la consciència fonològica,
exercicis de comprensió, de completar paraules,etc., també he fet materials una
mica més lúdics i motivadors per tal de
que els alumnes puguin aprendre d'una manera més divertida i manipulativa, com per
exemple he elaborat diversos llibrets amb lletres per formar paraules, amb
paraules per formar frases i també alguns de càlcul mental. També els hi he
elaborat un dossier amb activitats de grafisme, unes per aprendre a dibuixar. A
part d'aquests materials he fet unes fitxes on apareixen les lletres de
l'abecedari amb un dibuix que està tant en castellà com en català.
Tant per aquesta tipologia d'alumne com pels
alumnes amb TEA, he elaborat llibres amb pictogrames, un diccionari amb
pictogrames, unes fitxes de les festes, a part d'uns jocs força manipulatius
per aprendre les lletres i formar paraules.
Pel centre elaboraré una carpeta amb divers
material, imprès, plastificat i enquadernat per tal de que el tinguin
físicament i també faré l'entrega d'una memòria usb amb més material imprimible
per tal de que puguin fer còpies en el cas de que es facin malbé o també perquè
puguin imprimir algunes fitxes concretes per treballar amb els alumnes.
L'objectiu principal de l'elaboració d'aquest
material és que aquests alumnes puguin treballar amb un material adaptat a
l'aula com la resta dels seus companys i no que moltes vegades ens trobem que
no tenen material i han de dibuixar o copiar i els seus aprenentatges es veuen
malmesos. Sobretot que els nens/es
puguin aprendre al seu ritme, a partir de les seves necessitats i evitar
l'ansietat que els hi provoca la situació en la que es troben actualment. A
part d'això també el que pretenc amb l'elaboració d'aquest material és que els
mestres també tinguin més eines a l'hora de treballar amb aquesta tipologia
d'alumne/a.
No hay comentarios:
Publicar un comentario