miércoles, 13 de mayo de 2015

FASE DEL PRACTICUM


Després de la meva última entrada en el blog, en la qual he mostrat les imatges d'alguns materials que estic elaborant, vull explicar una miqueta en el punt en el qual em trobo tant en les meves pràctiques com en el meu projecte.

En relació al practicum II que estic portant a terme en el centre Sagrat Cor del Besòs, la meva tasca s'ha centrat tant en investigar una miqueta quin tipus de materials necessitaven per pal·liar les necessitats educatives del alumnes que actualment es troben en cicles mitjà i superior d'educació primària i que encara no han adquirit els coneixements de la lectoescriptura com dels alumnes amb TEA del centre.

 A part de la recerca, he realitzat diverses tasques com realitzar entrevistes amb alumnes i mestres, he estat passant diverses proves per tal de poder fer una derivació als diversos centres externs, també he realitzat observacions en diverses aules (tant d'educació infantil, primària i secundària), he participat en xerrades i també he pogut assistir a xerrades de professionals externs com SEETDIC, reunions amb l'EAP i l'elaboració de materials adaptats a les necessitats dels mestres i dels alumnes.

Dintre del que seria el meu projecte concret, el de elaboració de materials adaptats a les necessitats educatives dels alumnes que es troben en cicles mitjans i superiors de primària que no han adquirit el coneixement de la lectoescriptura he estat elaborant diversos materials, uns de caire més "formal" que serien unes fitxes on han d'aprendre les lletres, fer grafisme, treballar la consciència fonològica, exercicis de comprensió, de completar paraules,etc., també he fet materials una mica més lúdics i motivadors  per tal de que els alumnes puguin aprendre d'una manera més divertida i manipulativa, com per exemple he elaborat diversos llibrets amb lletres per formar paraules, amb paraules per formar frases i també alguns de càlcul mental. També els hi he elaborat un dossier amb activitats de grafisme, unes per aprendre a dibuixar. A part d'aquests materials he fet unes fitxes on apareixen les lletres de l'abecedari amb un dibuix que està tant en castellà com en català.

Tant per aquesta tipologia d'alumne com pels alumnes amb TEA, he elaborat llibres amb pictogrames, un diccionari amb pictogrames, unes fitxes de les festes, a part d'uns jocs força manipulatius per aprendre les lletres i formar paraules.

Pel centre elaboraré una carpeta amb divers material, imprès, plastificat i enquadernat per tal de que el tinguin físicament i també faré l'entrega d'una memòria usb amb més material imprimible per tal de que puguin fer còpies en el cas de que es facin malbé o també perquè puguin imprimir algunes fitxes concretes per treballar amb els alumnes.

L'objectiu principal de l'elaboració d'aquest material és que aquests alumnes puguin treballar amb un material adaptat a l'aula com la resta dels seus companys i no que moltes vegades ens trobem que no tenen material i han de dibuixar o copiar i els seus aprenentatges es veuen malmesos.  Sobretot que els nens/es puguin aprendre al seu ritme, a partir de les seves necessitats i evitar l'ansietat que els hi provoca la situació en la que es troben actualment. A part d'això també el que pretenc amb l'elaboració d'aquest material és que els mestres també tinguin més eines a l'hora de treballar amb aquesta tipologia d'alumne/a.

No hay comentarios:

Publicar un comentario