miércoles, 20 de mayo de 2015

CONCLUSIONS


Les conclusions sobre aquest segon pràcticum són igual de positives que les primeres, he seguit en aquest temps un procés d'aprenentatge molt enriquidor tant a nivell professional com a nivell personal.

He seguit adquirint coneixements sobre el tracte amb els alumnes, amb els pares i la coordinació amb els professionals tant del centre com els professionals externs, una coordinació molt important pel bé de l'alumne, per tal de poder ajudar i satisfer de la millor manera possible les necessitats educatives que aquests presenten.

Considero molt positiu el tracte directe amb els alumnes, això m'ha ajudat a adquirir uns certs coneixements de tracte amb ells, el fet de poder valorar les necessitats que puguin presentar, com passar proves per tal de poder derivar als alumnes a centres externs, com ajudar als mestres en el tracte d'aquestes necessitats. Crec que tot plegat ha estat molt bo pel meu aprenentatge i per la meva confiança, ja que el tracte amb els mestres  i amb altres professionals ha estat molt proper  i m'han fet sentir com una professional més.

A nivell de les proves diagnòstiques he adquirit un major coneixement, ja que en el primer pràcticum les vaig conèixer una mica per sobre per tenir una idea de perquè servien cada una d'elles, però en aquest segon pràcticum he aprofundit molt més, ja que he passat diverses proves a diversos alumnes i m'ha servit força.

Sobre el meu projecte que està dedicat a la creació de materials per tal de millorar les necessitats educatives dels alumnes que encara estant en cicle mitjà i superior d'educació primària no han adquirit el procés de la lectoescriptura i sobre els alumnes del centre que presenten trastorn de l'espectre autista, aquesta idea de projecte va sorgir de la necessitat que hi vaig observar al centre, ja que moltes vegades no es sabia què fer amb aquests alumnes, ja que moltes vegades als mestres també els hi falta temps per poder fer una adaptació per diversos nens que es tenen a la mateixa classe amb necessitats diverses.  Per aquest motiu, i perquè molts mestres també ens ho han expressat en diverses reunions, he decidir fer i plantejar diversos materials que poden fer servir per tal d'ajudar a aquests alumnes. Els he fet de tal manera que siguin materials més lúdics i motivadors ja que molts d'aquests alumnes actualment no se senten gaire motivats per l'educació, el fet de que ells mateixos se n'adonin que no poden aprendre més o que es veuen estancats també fa que es desmotivin molt. A part de crear també materials molt més visuals, on puguin relacionar imatges  i paraules, fent servir pictogrames i materials manipulatius. 

M'ha semblat tot molt interessant, tant el procés d'investigació de diversos sistemes d'aprenentatge, informació sobre materials adaptats, el com aprendre i el com ensenyar, el fet de tenir més idea sobre què li pot anar millor a cada nen en relació a la necessitat educativa que presenten. A part de que he gaudit molt fent recerca i elaborant tots els materials.

Sincerament estic encantada d'haver fet les pràctiques en el centre Sagrat Cor del Besòs, ja hi vaig estar molt bé quan hi vaig treballar i el vaig escollir perquè sabia que aprendria molt i així ha estat, he après moltíssim, m'ha servit de molt el fet de poder cursar les pràctiques allà pel meu aprenentatge tant a nivell formatiu, professional i personal, com he comentat anteriorment. Estic molt agraïda a tot el personal amb el qual he treballat i he compartit moments en el centre i a tots els alumnes amb els quals he tractat, el fet de que et reconeguin, et vinguin a buscar i a parlar quan et troben al passadís o es preocupin pel que fas ha estat una de les millors experiències.  Per tal el resum seria que ha estat una experiència molt enriquidora que la valoro molt positivament.

 

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario