En la meva segona sessió de pràcticum vaig portar a terme una
observació a l’aula d’un dels nens dels quals vam estar parlant a la
sessió anterior. Com us aniré parlant més endavant, vaig anar a observar
a l’Àngel, que com us vaig comentar en l’entrada anterior és un nen de
P5 amb un diagnòstic d’autisme i un trastorn generalitzat del
desenvolupament.
Era el primer dia que tant coneixia al grup
complet com a l’Àngel en particular, i coincidia amb el primer dia que
pujaven a l’aula de música, tota una experiència per ells i per mi.
El
que observo en el nen és que no entén les explicacions i està molt
dispers durant tota l’hora, diu paraules malsonants i produeix
ecolàlies, molesta als companys, no segueix el ritme i copia el que fa
la resta de companys perquè no entén el que se li demana i a estones
sembla que estigui en el seu món.
Al parlar posteriorment amb la
Mercè, la meva tutora de pràctiques, ens plantegem què podria fer la
mestra d’educació musical per evitar aquests comportaments per part del
nen a l’aula de música, i ens sorgeixen diversos dubtes. Ens plantegem
si la Gina, la mestra podria tenir al nen agafat a ella, si en el cas de
pegués què havia de fer? etc., ja que amb la tutora havíem establert
uns protocols d’actuació que no ens acabaven d’encaixar dins d’aquesta
aula. Amb l’Anna, la tutora vam establir que si pegava a algun company
el portarien a una altre classe, en el cas de l’aula de música es troba
en dos pisos superiors on les classes son de secundària i per tant no
era gaire bona idea i el fet d’haver de tenir-lo a prop o agafat li
podria perjudicar la feina a la mestra de música, llavors ens vam
plantejar tenir una reunió amb ella i arribar a uns acords i uns
protocols a marcar i establir en el PI per tal de millorar tant
l’aprenentatge del nen, com millorar l’ambient a l’aula.
Dins del
que és la observació portada a terme, si que s’observen aspectes
rellevants o d’alerta per tal de valorar si el nen pot presentar un TEA.
Com exemple podem dir que presenta poc contacte visual, alteracions de
la comunicació, desenvolupament deficient del llenguatge, que en el seu
cas inclou, mutisme, entonació rara o inapropiada, ecolàlia, vocabulari
inusual per a la seva edat. També podem dir que presenta un ús limitat
del llenguatge per comunicar-se i tendeix a parlar espontàniament només
sobre temes específics del seu interès, li costa seguir les
explicacions, un nen molt dispers...
És un cas tractat per l’EAP,
actualment no rep cap altre suport institucional, ja que la família no
acaba de reconèixer el diagnòstic del nen i per part del centre s’està
portant a terme un Pla Individualitzat, amb el suport d’unes hores de
vetlladora i s’intenta que s’inclogui dintre de programes que es porten a
terme a l’escola com un reforç de La Caixa, que és tant a nivell
psicològic, de reforç i logopèdic, per tal de millorar les necessitats
educatives especials.
Per tal de no fer més llarga aquesta entrada
al blog, perquè no es faci tan feixuc llegir-ho, més endavant us
explico més coses que porto a terme en les meves horetes de pràcticum,
que per cert, m’estan encantant i estic aprenent un munt.
No hay comentarios:
Publicar un comentario