martes, 14 de octubre de 2014

PASSEM PROVES. T.A.L.E.C.

Com us he comentat a l’entrada al blog anterior, volia seguir explicant altres tasques que vaig fer a la meva sessió del practicum.
A part de la observació, durant el matí vam agafar al Juan, el nen del segon cas que he comentat, un nen que actualment va a sisè de primària i que mostra un retard cognitiu, un cas que vam tractar en la reunió amb el Dani, el tutor, el dia anterior, perquè és força preocupant.
Aquest nen porta uns anys amb un pla individualitzat i també és un cas que actualment porta l’EAP, per tal de valorar el nivell, marcar objectius d’aprenentatge i portar a terme unes modificacions dels materials curriculars, se li va passar un T.A.L.E.C. que és un  test de prelectura que analitzen els requisits per a la lectura, aquest test tracta d'analitzar la lectura establerta. El T.A.L.E.C. és definit com una prova destinada a determinar els nivells generals i les característiques específiques de la lectura i l'escriptura de qualsevol nen en un moment donat del procés d'adquisició de tals conductes. El T.A.L.E.C. té dues àrees, lectura i escriptura, la primera està constituïda per diferents apartats com: lletres, síl·labes i text. I en l’àrea d’escriptura estaria constituïda per còpia, dictat i redactat i es va augmentant per nivells, de fet cada prova presenta diversos nivells.
Dintre de la lectura a part dels errors, s’han de tenir en compte variants dins del que seria correcte com pot ser el recolzament vocàlic en lletres, denominació i so. Dintre dels errors s’estableix la no lectura, el recolzament vocàlic, la vacil·lació, lletreig, sil·labeig, repetició, substitució, rotació, adició, omissió....
A nivell d’escriptura es valora la cal·ligrafia, la ortografia natural, la ortografia arbitrària, reproduccions facsímils, velocitat, sintaxi i contingut.

Al passar-li el T.A.L.E.C. al Juan, observem que no reconeix les lletres correctament, tant en l’àrea de lectura com en la d’escriptura, presenta un nivell molt baix (ja que les puntuacions del test son molt baixes) i amb els resultats arribem a la conclusió de modificar els objectius que hauria d’assolir i de marcar pel nivell que presenta el nen, objectius d’educació infantil dins del pla individualitzat.
Durant la prova de lectura a part de reconèixer alguna lletra, fa recolzament, substitucions i rotacions.
Per tant després de fer aquesta prova i per tal de seguir valorant el cas, fem una altre prova per saber si coneix els números i fins a quin numero sap comptar. Sap fins al 29 de seguit, confon 9-7, alguns no els reconeix i a partir del 10 per saber els números ha de comptar des del inici. Per tant, ens plantegem també que el nen per realitzar certes feines de forma autònoma hauria de tenir una sèrie de suports com podrien ser la recta numèrica.
També presenta una confusió entre els signes de resta i suma, no entén correctament els enunciats, i compta amb els dits. En aquest moment plantegem que faci servir un àbac, i que tingui un suport visual dels números, plantejaments en un primer moment que van evolucionant buscant materials i adaptacions.
Per tant, a partir de les proves passades, ens plantegem fer una adaptació curricular en les diverses àrees per tal de plantejar-ho i treballar-ho amb el pla individualitzat, ja que a final de curs s’ha de portar a terme una avaluació per comprovar si aquests objectius han estat assolits o no.
A continuació us mostro uns exemples d’aquestes fulles d’adaptació curricular on es marquen els objectius a assolir que espero que us serveixin com a exemple i com a possible material.


images

No hay comentarios:

Publicar un comentario