Com us he comentat a l’entrada al blog anterior, volia seguir
explicant altres tasques que vaig fer a la meva sessió del practicum.
A
part de la observació, durant el matí vam agafar al Juan, el nen del
segon cas que he comentat, un nen que actualment va a sisè de primària i
que mostra un retard cognitiu, un cas que vam tractar en la reunió amb
el Dani, el tutor, el dia anterior, perquè és força preocupant.
Aquest
nen porta uns anys amb un pla individualitzat i també és un cas que
actualment porta l’EAP, per tal de valorar el nivell, marcar objectius
d’aprenentatge i portar a terme unes modificacions dels materials
curriculars, se li va passar un T.A.L.E.C. que és un test de prelectura
que analitzen els requisits per a la lectura, aquest test tracta
d'analitzar la lectura establerta. El T.A.L.E.C. és definit com una
prova destinada a determinar els nivells generals i les característiques
específiques de la lectura i l'escriptura de qualsevol nen en un moment
donat del procés d'adquisició de tals conductes. El T.A.L.E.C. té dues
àrees, lectura i escriptura, la primera està constituïda per diferents
apartats com: lletres, síl·labes i text. I en l’àrea d’escriptura
estaria constituïda per còpia, dictat i redactat i es va augmentant per
nivells, de fet cada prova presenta diversos nivells.
Dintre de la
lectura a part dels errors, s’han de tenir en compte variants dins del
que seria correcte com pot ser el recolzament vocàlic en lletres,
denominació i so. Dintre dels errors s’estableix la no lectura, el
recolzament vocàlic, la vacil·lació, lletreig, sil·labeig, repetició,
substitució, rotació, adició, omissió....
A nivell d’escriptura es
valora la cal·ligrafia, la ortografia natural, la ortografia
arbitrària, reproduccions facsímils, velocitat, sintaxi i contingut.
Al
passar-li el T.A.L.E.C. al Juan, observem que no reconeix les lletres
correctament, tant en l’àrea de lectura com en la d’escriptura, presenta
un nivell molt baix (ja que les puntuacions del test son molt baixes) i
amb els resultats arribem a la conclusió de modificar els objectius que
hauria d’assolir i de marcar pel nivell que presenta el nen, objectius
d’educació infantil dins del pla individualitzat.
Durant la prova de lectura a part de reconèixer alguna lletra, fa recolzament, substitucions i rotacions.
Per
tant després de fer aquesta prova i per tal de seguir valorant el cas,
fem una altre prova per saber si coneix els números i fins a quin numero
sap comptar. Sap fins al 29 de seguit, confon 9-7, alguns no els
reconeix i a partir del 10 per saber els números ha de comptar des del
inici. Per tant, ens plantegem també que el nen per realitzar certes
feines de forma autònoma hauria de tenir una sèrie de suports com
podrien ser la recta numèrica.
També presenta una confusió entre
els signes de resta i suma, no entén correctament els enunciats, i
compta amb els dits. En aquest moment plantegem que faci servir un àbac,
i que tingui un suport visual dels números, plantejaments en un primer
moment que van evolucionant buscant materials i adaptacions.
Per
tant, a partir de les proves passades, ens plantegem fer una adaptació
curricular en les diverses àrees per tal de plantejar-ho i treballar-ho
amb el pla individualitzat, ja que a final de curs s’ha de portar a
terme una avaluació per comprovar si aquests objectius han estat
assolits o no.
A continuació us mostro uns exemples d’aquestes
fulles d’adaptació curricular on es marquen els objectius a assolir que
espero que us serveixin com a exemple i com a possible material.
No hay comentarios:
Publicar un comentario