martes, 14 de octubre de 2014

INICI I ACORDS AMB EL CENTRE SAGRAT COR DEL BESÒS

Vull iniciar el meu blog explicant una miqueta perquè vaig escollir el centre de pràctiques on estic i els acords que vaig arribar amb el centre Sagrat Cor del Besòs.
Principalment, perquè el centre Sagrat Cor del Besòs, va ser un centre educatiu molt important per mi, ja que hi vaig treballar uns mesos al 2007 com a vetlladora i gràcies a la feina que hi vaig fer, vaig decidir estudiar psicopedagogia, per aquest motiu creia convenient sol·licitar les pràctiques en aquest centre.
En aquell moment treballant com a vetlladora vaig portar a terme una tasca molt directament vinculada als i les mestres d’educació infantil i amb la psicopedagoga del centre. Va ser una tasca tan enriquidora a la meva vida, que per aquella raó ara estic a punt de finalitzar la llicenciatura de psicopedagogia. També el vaig escollir per l’àmbit ja que és d’educació infantil, primària i secundària i perquè és una escola concertada amb un percentatge molt elevat d’alumnes amb necessitats educatives especials i situació familiar de risc, amb un corrent teòric cognitiu-conductual en el qual es segueix un model educacional-col·laboratiu.
Els acords arribats amb la meva tutora, la psicòloga Mercè Revertès, son que faria les pràctiques amb ella, anant 5h al dia i els tres cops a la setmana que ella hi va, ja que també hi treballa per altres centres educatius. I les funcions que es portarien a terme serien d’assessorament i orientació al centre, concretament els objectius metodològics serien els següents:
  1. Entrevistes amb els tutors.
  2. Observació individuals i en grup.
  3. Realització de proves de capacitat, aprenentatge, aptituds, llenguatge, atenció, etc.
  4. Entrevistes amb pares.
  5. Coordinació amb professionals de l’escola com professors de reforç, educació especial, vetlladores, CREDAC, direcció i EAP.
  6. Coordinació amb professionals externs com CDIAP, CSMIJ i centres de psicologia i/o logopèdia privats, reeducacions psicològiques, UEC,...
  7. Realització d’informes i cartes de derivació externa.
  8. Formació a professors.
  9. Orientació als professors.
  10. Elaboració protocols d’actuació.
  11. Realització i seguiment del PI.
Les fases del procés d’intervenció que es segueixen en el centre són: detecció, observació, exploració, avaluació, impressió diagnòstica, orientació i derivació externa si cal.
I a part de tot el que us he explicat sobre el centre i la metodologia que segueix, i els motius pels quals vaig escollir el centre, també voldria que sobre tot el meu objectiu principal és aprendre i se que aquí ho podré fer i aprofitaré molt les meves pràctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario