miércoles, 26 de noviembre de 2014

PLA D'ACCIÓ TUTORIAL


Els comportaments agressius amb els quals ens hem trobat últimament amb els alumnes del centre, que creen un clima de disrupció constant en el correcte desenvolupament de la classe i també afecta a la dinàmica institucional, han desenvolupat una sèrie de reunions i d'accions per tal de solventar de la millor manera aquesta situació mitjançant un pla d'acció tutorial, on es portarien a terme un conjunt d'accions educatives que contribuiran a desenvolupar i potenciar les competències bàsiques dels alumnes. Amb alguns dels alumnes d'ESO que ja estaven a punt de finalitzar els seus estudis i amb els quals ens hem trobat certa problemes, hem fet un treball amb ells per tal d'ajudar-los a prendre futures decisions tant personals, com acadèmiques i professionals.

En relació a aquesta tasca que hem comentat i d'altres, hem portat a terme un pla d'acció tutorial on es recollirien la detecció de necessitats, els objectius que es volen assolir a través d'aquest, és establir els continguts i les metodologies, juntament amb els recursos, seqüenciació i avaluació.

Vam plantejar fer aquest pla amb un enfocament preventiu. Aquesta manera d'afrontar l'assessorament implica un benefici per a la qualitat de la institució, el docent guanyaria confiança en la seva feina i en ell mateix i sobretot i molt important, l'alumne té la possibilitat de no convertir-se en un problema o cas perdut, ja que molts d'ells per edat estan a punt de finalitzar l'educació obligatòria i el que no volem es que deixin d'estudiar sinó que tinguin més opcions i més camins com poden ser les UECS, o els PQPI, un treball que estem fent en conjunt amb l'EAP.

No hay comentarios:

Publicar un comentario